Functieomschrijving
De ideale Sales Assistent heeft oog voor kwaliteit van onze producten en diensten en streeft die zelf ook na. U past zich gemakkelijk aan in elke situatie. Doen er zich problemen of kansen voor? Dan schakelt u moeiteloos over om het gewenste resultaat te bereiken. Als Sales Assistent bent u assertief: u durft actie te ondernemen en klanten te woord te staan. De behoeften van onze klanten en andere contacten zet u centraal. Daarbij houdt u de balans tussen hun wensen en de prestatiedoelen van Benegas. Werken in teamverband aan hetzelfde doel geeft u voldoening en motiveert u. U werkt graag in team en ondersteunt uw collega’s waar nodig.
- U vormt de brug tussen regiomanagers in België en potentiële klanten.
- Inkomende vragen of klachten? Die neemt u meteen onder handen.
- U volgt het mailverkeer op en leidt dit in goede banen.
- Vragen en bestellingen van onze klanten behandelt u nauwkeurig.
- U verwerkt in- en uitgaande correspondentie voor Benegas België, voert contractuele afspraken uit en beheert die op diverse administratiesystemen.
In samenwerking met uw leidinggevende werkt u mee aan:
• het jaar-en actieplan van Benegas België.
• het jaarlijkse afzet- en margeplan, dat u ook zal beheren.
We vertrouwen op uw ervaring om onze werking te verbeteren:
• U bewaakt de correcte uitvoering van procedures en processen. Knelpunten gespot? Dan denkt u spontaan aan oplossingen.
• Nauwkeurige orderinvoer, archivering en begeleiding zijn voor u vanzelfsprekend.
• Een goed analytisch oog en nauwkeurigheid zijn onmisbaar:
• U houdt concurrentieprijzen in het oog en verwerkt/communiceert prijsmutaties.
• U controleert en registreert prijsafwijkingen en zet deze door naar de juiste collega.
• Uit onze administratiesystemen genereert u moeiteloos een analyse.
Functie-eisen:
• een middelbaar of bachelor werk- en denkniveau
• 3 tot 5 jaar ervaring in een verkoop binnendienst
• een open manier van communiceren
• ervaring met telefonische verkoop
• ervaring in onderhoud en begeleiding van commerciële contacten
• goede werkvaardigheid met het Office-pakket (Word, Excel, Outlook) en CRM-applicaties
• uitstekende mondelinge en schriftelijke kennis van Nederlands en Frans
• u werkt graag in team en bent een empathische collega
Wat wij bieden:
• Een marktconform salaris, gebaseerd op ervaring en competenties
• Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens Belgische normen
• Een uitstekende pensioenregeling
• Training on the job
• Opleidingsmogelijkheden
• Bonusregeling bij vast dienstverband
Meer weten over de inhoud van deze functie, neem dan contact op via HR@benegas.com